Kanadalı bilimadamlarının yaptığı araştırmada, göbek bağını hemen kesmektense biraz beklemenin, bebekteki kan değerlerinin ve demir seviyesinin daha iyi olmasını sağladığı saptandı. Topix.net internet sitesindeki habere göre, Teksas A&M Sağlık Bilim Merkezi'nden Dr. Cherly Cipriani, "Araştırmalar, geç kesilmesi halinde bebeğin vücudundaki demir stokunun daha iyi olduğunu ve anemi olma ihtimalinin düşük olduğunu gösteriyor" dedi. Birkaç bilimadamı ise göbek bağının geç kesilmesi konusunda tavsiyede bulunmadan önce başka araştırmaların yapılması gerektiğini söyledi. Araştırma, Journal of the American Medical Association'da yayımlandı. Gelişmiş ülkelerde, göbek bağı genellikle bebek doğar doğmaz kesiliyor. Az gelişmiş ülkelerde ise zamanlama değişkenlik gösteriyor.
|